living my dream!

Jaha, var det alltså dags....
Jag jobbar som sagt på Operan i kören.
Dagen innan vi gick på jullov fick jag frågan om jag ville vara cover för en av solisterna i Läderlappen som vi repeterat den sista månaden.
ABSOLUT! sa jag, Vilket hedersuppdrag! och jag började plugga direkt. Repliker, solon och ensembler.
Förra veckan hade allt repande satt sina spår och jag fick hoppa in på förberedande genrep och genrep medan solisterna kurerade sig till premiären som var i lördags.
Premiären som direktsändes i radion gick galant, men....
...det verkar som man ropade hej lite för tidigt, för idag ringde telefonen på förmiddagen- solisten sjuk
Så, mina vänner, härmed meddelar jag att jag i kväll debuterar som solist på Operan.
Det finns ströplatser kvar, välkomna.

Kommentarer
Postat av: jovan

puss! grattis! Jag är säker på att du var lysande på scenen - det är du alltid /J

2010-02-01 @ 21:02:03
Postat av: Anita och Aquila

DET VAR HON!!!

2010-02-02 @ 22:44:47
URL: http://www.aquila.dinstudio.se
Postat av: Anna

Hej! Va roligt att du "såg" mej i karins blogg. Hoppas allt är bra med dej. Hoppas du pysslar lite med naglar oxå fortfarande! M.v.h Anna

2010-02-03 @ 12:48:17
Postat av: keit

Men guuuu vad roligt. Så glad för din skull. Grattis grattis. Hade jag varit ledig så skulle jag ha kommit och tittat på dig. Men en dag ska jag gå på Operan. :-) kram k

2010-02-04 @ 08:31:15
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0