rackarns...

Här ute på landet står det en gammal jordfräs under en presenning, svärfar använde den så sent som förra året eller året innan dess. 

Jag, har planer på att gräva upp ett trädgårdsland och det skulle ju vara piffigt om man slapp gräva upp det för hand. 
Alltså tänkte jag försöka få igång jordfräsen... 

Sagt och gjort, av med presenningen och i med bensin. Jag rullade bort den till den delen av tomten där jag skulle jobba och så var det bara att sätta igång. 
Så, sätt fart! 
Puttra igång! 
Men för i... jag drar ju i snöret, då är din del av dealen att gå igång så jag kan få upp mitt trädgårdsland!

Suck och stön! Jag drog och jag drog men inte gick skrället igång. Till slut förbarmade sig grannen och kom över. Himla skit, jag ville ju klara det här själv. Skulle just vara snyggt om han fick igång den med ett enda drag...

Men HA! den gick inte igång när han drog heller, så det så. Han gav upp och lommade iväg till sitt snickeriprojekt och jag packade in eländet i presenningen igen. 

Innan jag ger upp helt och hållet ska jag fråga svärfar om det är några knep som ska till för att få igång den. Typ, vissla internationalen och hoppa baklänges två varv på ett ben. 
Haha, vilken syn, att tänka sig svärfar utföra denna ritual... Jag ska nog bjuda hit honom så han får visa vad han går för. 
Jag skulle kunna ta inträde...

Kommentarer
Postat av: jovan

pysselmaja :-) puss!

2009-07-25 @ 10:13:52
Postat av: keit

Allt finns i webb shopen :-) kramelur

2009-07-27 @ 15:19:03
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0