dagis

Denna tryckande dag (det måste bli åska snart) åkte vovven och jag till hennes nya dagis. En liten lätt inskolning som gick alldeles utmärkt.
Hon fick hälsa på tre galanta herrar som var allt ifrån lekfulla till totalt ointresserade. 

Tillsammans med en lite cocker spaniel kille gick vi och badade för att få lite svalka som var välbehövlig. På väg ner till vattnet glömde hon visst allt hon lärt sig vad gäller gå fint och sakta och inte dra i kopplet.... Under sommaren har hon sprungit på egen hand med långlina och inte alls gått bredvid mig så där prydligt som lille hundkompisen gjorde. 
Jag får ta på mig skulden för min otränade hund. Föreståndaren på dagiset ursäktade vovven så snällt: Ja men hon är ju bara tio månader.

Jo, förvisso, men nu är det ju en stor tiomånaders bebis som man behöver lite muskler för att hålla på plats. Och ska man gå ut med 5-6 st hundar samtidigt kan man ju inte ha en som drar iväg lite som den tycker. Nä, det blir till att träna på det. När hon har vaknat, just nu är hon så trött så jag undrar om hon vaknar nåt mer överhuvudtaget idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0