så har jag då...

...debuterat som domarsekreterare på en lydnadstävling.

Det var 20 minusgrader i morse när jag skulle åka iväg, bilen startade med ett gnissel men fick upp värmen ganska snart. Det bar iväg till Lidingö Brukshundklubb och lydnadstävling där jag skulle vara skrivare i klass 1.

17 anmälda men 11 dök upp och det blev kanske ganska lagom i kylan. Som tur var sken solen och det kändes lite varmare så småningom. 11 ekipage som gjorde momenten

platsliggning
tandvisning
linförighet
ställande
inkallning
läggande
apportering
hopp över hinder


Väldigt nyttigt för mig som aldrig någonsin varit på en sån här tävling att få en sån inblick och få lära mig vad domaren tittar på och hur han bedömer. Jag har ju tänkt att eventuellt själv tävla till hösten så nu har jag mycket att bearbeta och fundera på.
Framförallt är jag väldigt inspirerad att fortsätta med vår träning.

Om någon skulle sagt till mig för fem år sen att jag skulle stå som skrivare på en hundtävling hade jag skrattat den personen rakt upp i ansiktet, rått och hjärtligt och sagt: ALDRIG I LIVET!!!!

Kommentarer
Postat av: Anita, Aquila och Acke

Nu är det bara att köra! :))Tack för presenten! den kommer väl till pass då Aquila krossade den förra i ett törstigt ögonblick. Kram

2011-02-20 @ 16:11:14
URL: http://www.aquila.dinstudio.se
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!

2011-07-19 @ 08:27:39
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0