oj...

Så mycket att läsa och så mycket att träna.
Med vovven alltså.
Men en del saker sitter faktiskt redan.
Jag behöver t.ex. inte börja från början med inkallningen. Hon sitter så fint och väntar medan jag går en bit bort och när jag sen kallar in kommer hon gallopperande så glatt. Där kan jag öka svårighetsgraden med att öka avståndet.
Fotposition tränar vi kortare stunder fast fler gånger om dagen.
På promenaden testade jag att gå en kortare sträcka med kontakt hela vägen. Sen ska jag låta vara osagt om det var jag eller skinkan som var mest intressant... men det gick =)
Jag behöver få upp tempot i hennes sättande i fotposition, hon rör sig som en sömngångare, och jag behöver få bättre kontakt. Jag har märkt att det blir lite bättre fart när vi tränar ute, där är det ju också bättre utrymme. Hon kanske känner sig bekvämare när det inte är så begränsat runtomkring.
Nu är vi i alla fall igång.
Hurra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0