inneträning

När det snöar och stormar ute får man hålla till godo med träning inne.
Så idag har vi tränat på sitt och ligg i fotposition,
ligga och stanna kvar medan jag går bort och ligga kvar tills jag kommer tillbaka.
Bild från i söndags då vi tränade på att ligga kvar när vi gick bort en bit, gick alldeles utmärkt!
Hon tycker att det är svårt med bara ett ligg-kommando, hon vill gärna att jag böjer mig ner och pekar på golvet innan hon lägger sig så det måste vi öva mer på. Jag måste ju kunna kommendera ligg utan att använda kroppen. När jag står en bit ifrån och säger "ligg" kryper hon alltid fram lite innan hon lägger sig så där får jag gå tillbaka och träna ligg nära.
Så nu blir det liggträning de närmsta dagarna.
Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Anita, Aquila och Acke

Bra tänk, stå så nära att hon inte kan krypa framåt från början. Variera belöningen, glöm inte externbelöning som kan ligga bakom. Belöna bara snabba lägganden. Kram

2011-02-10 @ 09:28:36
URL: http://www.aquila.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0