spegel spegel...

Idag är en sån där dag då man inte vill titta sig i spegeln.
För att man vet vad man kommer möta. Så är det i alla fall för mig.
---
Inte så att jag trodde att jag skulle se någon annan eller att jag glömt hur jag ser ut, men;
när hela kroppen känns svullen, 
fötterna ett nummer större än vanligt, på bredden,
fingrarna ter sig som prinskorvar, omöjligt att ta av sig ringarna
låren känns lika smidiga som ett par träpåkar
magen skulle behöva ett gångjärn på mitten så jag kan knyta skorna
armarna skulle kännas bekvämast i varsin mitella
halsen är toppen, innuti alltså, inget fel på rösten
och huvudet har fått på sig en peruk som är två nummer för liten
---
Om jag håller på att bli sjuk?
Nää, bara lite träningsvärk efter snart en veckas jobb.
---
Annars mår jag fantastiskt!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hur får man fingrar som prinskorvar av träningsverk?

Intressant!

2009-09-03 @ 08:57:54
Postat av: Kia

Allting känns svullet liksom...

2009-09-03 @ 09:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0