sorry alla

...men jag måste erkänna en sak;
Det händer att jag inte plockar upp efter min hund...
Men det är enbart av den enkla anledningen att jag inte ser var hon har lagt sin hög. Nu börjar det bli mörkt och när vi går kvällens sista runda är det absolut becksvart. Vovven syns som en svagt ljus silhuett som jag anar sitta lite hukad nere i diket. Men att se vad hon gjort och var är stört omöjligt.
En möjlighet är ju naturligtvis att lukta sig fram, men då infinner sig genast risken att lägga näsan direkt i "högen" och där går faktiskt en gräns, tycker jag. Jag ser det som att vi bidrar med lite naturgödsel till dikets rika flora.
Och just precis nu har vi varit ute och gödslat lite innan det är dags att nanna kudden.

Kommentarer
Postat av: jovan

hahaha,

låter klokt. "Gödsel" på näsan är inte roligt...

2009-09-28 @ 10:54:31
Postat av: Jenny

Bekymra dig inte över "högarna". Min hund varken snusar, röker, slänger ölflaskor och burkar på vägen eller kastar godispapper omkring sig. Du förstår säkert vad jag menar. Men jag förstår dina samvetskval, man känner blickarna från förbipasserande om man bara går sin väg och struntar i att plocka upp om man någon gång råkar ha glömt att ta med en påse.

2009-09-29 @ 20:28:15
Postat av: keit

Det var jättekul att träffa dig :-) Hoppas det gick bra sen med sången . . . kramen

2009-10-01 @ 00:55:30
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0