höstdagjämning

Hörde på radion idag att en del tycker att det är otroligt deppigt att det nu blir mörkare och mörkare. Att allt känns tröstlöst de närmaste tre fyra månaderna.
Själv brukar jag inte påverkas så mycket av väder och vind, ljus eller mörker. Den enda solen som styr mig har jag innuti och om den inte lyser kan det vara hur vackert och ljust som helst ute.
Å andra sidan kan det vara mörkt och trist ute medan jag är på ett strålande humör.

Så idag ser min tacksamhetslista ut så här:
Jag är tacksam för min inre sol
Jag är tacksam för all vacker musik det finns att lyssna på
Jag är tacksam för meditativa promenader i skogen med vovven

Kommentarer
Postat av: Åsa

Instämmer helt:)

2009-09-25 @ 07:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0