utslagen

Vovven ligger utslagen på golvet tvärs över en tröskel. Det ser inte så skönt ut men hon är för trött för att flytta på sig.
Vi har just sagt adjö till våra gäster som varit här och ätit söndagsmiddag. Hon har haft fullt sjå att hålla reda på alla 18 personer som suttit runt borden och riktigt knepigt blev det när barnen ätit färdigt och ville gå och leka. Då visste hon inte riktigt vem hon skulle hålla koll på. Hon gick efter barnen en stund och kom sen och gick ett varv under matbordet för att se om någon tappat något gott på golvet.
När de började leka kurragömma tror jag hon gav upp, det var för många olika ställen att hålla koll på samtidigt.
Lite ro fick hon när jag satte mig på golvet och nästan tog henne upp i knät, då var hon lugn.
Men hon har varit tålmodig och jätteduktig med de små som ville klappa hela tiden. Hon har inte morrat eller grymtat, knappt ens försökt gå därifrån.
Jag tror hon blir en riktigt cool dam när hon blir stor, än så länge är hon ju faktiskt bara ett år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0