besvikelse!

Vi har som en liten tradition att göra något på tu man hand på söndagsförmiddagarna, ta en fika eller en lätt lunch, strosa bland butiker, ibland handla nåt litet, eller bara vara bara vi två. Väldigt mysigt!
Och igår tänkte vi pröva nåt nytt ställe när vi ändå var i närheten pga ett annat ärende. Så vi gick in till ett som jag trodde var ett fint ställe, det är i alla fall anrikt och har funnits sen slutet av 1800-talet. Det har nog haft dagar av klass och finess men av detta märktes intet.
Det var uppdukat en lunchbuffe, litet brunch-aktigt om ni förstår, med både kallskuret och varm mat. Vi gick ett varv och kollade vad som fanns, vilket inte var så mycket det var bara utspritt på en stor yta så det skulle se mer ut... Så högg vi in, eller, tog av det som fanns kvar för det fylldes inte på särskilt ofta.
Det kallskurna var tråkigt, smakade ingenting. Det varma var tråkigt, smakade ingenting. Det enda som smakade någorlunda var Jansson frestelse. I grönsaksväg hade man skurit upp några gurkor och ett gäng tomater och lagt på ett fat, kvar var torra gurkskivor och ytterkanterna på tomaterna.
Till efterrätt kunde man ta en chokladpannacotta, som på toppen hade fått ett gelelock, det petade vi bort, och själva pannacottan smakade - ingenting, inte ens choklad.
Hur kan man laga så mycket mat att man kan duka upp till en buffe och lyckas med att tappa bort ALLA smaker?! Det är ta mig tusan en bedrift, skickligt rent utav.
Vi var klara på ca 20 min och det kostade oss 550 kr, men det var inte värt mer än 50...
Och nu när jag sågat stället längs fotknölarna vågar jag knappt säga var vi var men ingen annan ska behöva betala för den maten så, snälla, håll er undan från Djursholms Värdshus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0