mission complete

Så där ja, nu har vi varit på Gärdet och tränat på att ignorera andra hundar. Och det gick faktiskt ganska bra. Inte helt felfritt men klart godkänt. En stor svart hund ville åt vårat godis, han var fyra år och hans matte fick ingen kontakt med honom alls. Till slut fick han sitta fint och smaka på Elsas korvbitar. Hoppas jag har kommit längre än så när hon är fyra...
Hon lyckades koncentrera sig på mig riktigt bra men det är svårt att hålla koncentrationen när det kommer en lös hund och nosar i baken... Annars verkade de flesta se att vi försökte träna och deras hundar gick förbi oss när Elsa inte såg dem utan tittade på mig istället.
Känns väldigt bra och det gör vi om fler gånger. Hon verkar också  väldigt nöjd, lunchen har hon glufsat i sig och nu sover hon utslagen mitt på köksgolvet.
Igår lärde hon sig "vacker tass".

Kommentarer
Postat av: Sofia o Vissla

Heej!

Hittade hit via Camillas GB. Va kul att se bild på syrran o va roligt att följa Er med här ute på nätet. Jag kommer oxå till Sala så vi ses väl då. Det ska bli kul!!

Kramar från Sofia o syster Vissla

2009-02-01 @ 16:42:23
URL: http://www.kanikbo.cybersite.se
Postat av: Sofia o Vissla

Haha! Vi va väl inne samtidigt då. Får jag länka till dig kanske under namnet "Visslas syster"?

Kram kram

2009-02-01 @ 18:58:36
URL: http://www.kanikbo.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0