nytt rekord!!

I slarv, eller försumlighet, eller lathet, sjabbel, nonchalans, tankspriddhet eller kanske ren och skär glömska.
Varje år går jag och några kamrater luciatåg, och varje år brukar jag glömma bort luciakronan någon månad. Sen någon gång i januari kommer jag på att jag kanske ska ta bort det gamla lingonriset som blivit så torrt att det smular sönder bara man tittar på det.
Nu är det återigen dags för luciatåg och alltså dags att klä kronan.
Ni kan ju gissa hur förvånad jag blev när jag tog fram den och såg att förra årets ris fortfarande satt kvar...
som sagt, torrt som fnöske...
Det var bara att börja strippa kronan
och börja om på nytt
med nytt ris, tång och myrtentråd skred jag så till verket
pyssel och knåp, fix och trix
Nu är äntligen kronan klar och datorn vägrar lägga upp bilden....
Nu vet jag! Jag gör så klart ett nytt inlägg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0