som en struts...


                           

...stoppar jag huvudet i sanden och gör allt annat än det jag borde.

Min "to do list" är ganska innehållsrik så jag har ingen brist på sysselsättning, absolut inte. Mitt problem är att jag inte vet var jag ska börja, vilket av det på listan som är viktigast, roligast, snabbast eller tar längst tid. Vilket stressar upp mig lite...

 Alltså sätter jag mig och filar naglarna och bloggar. 
Och tiden går och jag tänker: hade jag börjat med det eller det på listan hade det varit klart nu. Stress
 
Alla punkter på listan är kvar och klockan tickar på vilket även det stressar upp mig lite...

Så, om jag skulle ta tag i den där för tillfället förhatliga listan och göra lite "riktig" nytta

Få se nu, vad ska jag börja med...?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Om du kommer över, så läs något som "stressdoktorn" har skrivit. Han ger ett bra perspektiv till ordet stress. Då kan du lugnt titta på din "to do lista" från sofflocket och fortsätta vila.

2009-08-06 @ 10:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0