första veckan

...på nya jobbet har förflutit alldeles förträffligt bra.
 
Första dagen jobbade jag 1,5 tim. 
Andra och tredje dagen hade jag hemstudiedagar. 
Fjärde dagen jobbade jag fyra timmar, det var den jobbigaste dagen. 
Och den femte dagen jobbade jag 1 tim och 15 min, pip.

Men nästa vecka börjar allvaret. Då ska jag kunna mina läxor utantill.

Vovven har under dessa timma varit på sitt dagis och även hon verkar trivas med sin nya tillvaro. När hon kommer hem säckar hon ihop på köksgolvet och sover i flera timmar. Hon leker med andra vovvar och får träna på att gå promenader i andras tempo, det är inte det lättaste. Så hon sover gott på eftermiddagarna och nätterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0