aldrig i helvete!

En sömnlös natt på semestern kom detta otroligt starka uttryck till mig som en blixt från klar himmel. Född och uppvuxen i ett religiöst hem är det oerhört starka ord som jag tidigare i mitt liv nästan inte vågade tänka eller andas och än mindre säga.
Och när det dök upp som en sorts uppenbarelse kunde jag nästan inte andas - får man verkligen säga så? Och när jag bestämt mig för att för mig var det absolut nödvändigt att säga så blev det lite lättare att andas.

 När Elin Ek dök upp med sitt alter ego Grynet och sa: Ta ingen skit!  tyckte jag det var genialt. Så nu har jag gjort mig en egen "Ta ingen skit" som alltså lyder

 Aldrig i helvete!

Kommentarer
Postat av: jovan

haha :-) puss!

2009-08-12 @ 21:16:53
Postat av: Sabine - Utan dina andetag

usch vad jobbigt å inte kunna sova

2009-08-13 @ 20:03:34
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det får och bör man säga...oftare!

2009-08-14 @ 21:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0