så mycket nytta

...man kan få gjort i ett gammalt skitigt garage.

Ikväll har vi varit i ett centrumgarage och tränat lydnad med två glada kamrater, Anita och Lotta och deras hundar.

Ett tag var den största utmaningen att få hundarna att låta bli att äta allt äckligt som låg på marken, gamla halstabletter, snusprillor, fimpar och annat onämnbart.
Men det var bara att vifta med alla goda korvbitar vi hade i fickorna så fick vi dem att fokusera.

Vi började med en platsliggning där jag höll mig nära vovven eftersom vi var på ett nytt ställe och det är lätt hänt att hon blir lite otrygg. Momentet gick bra och när vi gjorde det lite senare som avslutning gick jag lite längre bort och det gick bra det med. Jag får träna det ofta och på olika ställen så det blir så odramatiskt som möjligt.

Vi  tränade på ställande under gång och där är det jag som krånglar till det så jag får nog börja med att träna mig själv först...  att det ska vara så svårt.... Jag kommenterar det inte mer än så.

Vi har också tränat linförighet och där rör hon sig med höga knän, som en dressyrhäst, där kan jag börja träna in lite svängar och halter. Med jättebra fokus på mig trots de andra hundarna runtomkring som störning.

Som avslutning gick vi runt varandra i "åttor". Bra kontaktövning och bra störning.

Tusen tack brudar och jyckar för en toppenbra träningskväll!!

Kommentarer
Postat av: Anita, Aquila och Acke

jag var verkligen imponerad över er kontakt i linförigheten idag. Vilken fin attityd och vilket fint steg hon har! Nu är det dags att plocka undan godishanden. Visa på fickan istället där belöningen väntar! Duktigt jobbat! Kram

2011-03-03 @ 22:34:34
URL: http://www.aquila.dinstudio.se
Postat av: Kia

Tack Anita! Vad roligt att höra! Kram

2011-03-04 @ 08:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0