vardagsdrama

Har just kommit hem från en promenad med vovven som ligger på golvet och flämtar och pustar ut.

Vi mötte en vovve som smitit hemifrån och det är inte första gången vi stöter på honom så jag visste var han hör hemma. Så jag började gå mot hans hem och han följde efter, han kunde inte motstå Elsas dofter...

Väl därhemma såg jag glipan i grinden och det gjorde den stora svarta hunden som var kvar inne på tomten också. Snart hade jag två pilska herrar klängandes på min löptik...
AAAhhhhh!! Vad gör man.
Med mobilen (vad gjorde man förr utan den?) ringde jag nummerupplysningen för att få nummer till de som bodde i huset, som för tillfället såg rätt så tomt ut. Inget svar, varken hemma eller på mobil.

Man har alltså åkt hemifrån och lämnat hundarna ute....

Efter en stund kom det ett litet sällskap som också var ute på promenad och jag bad om hjälp att få in hundarna innanför grinden. Det gick lätt. Men glipan var ju kvar så de skulle ju snabbt kunna smita ut igen. Till slut kom vi på att vi skulle lyfta över soptunnan och ställa den så den täckte glipan och även höll ihop grindparet.


Slutet gott, allting gott.

Men vad förvånade de ska bli när de kommer hem och hittar soptunnan på fel ställe...
Jag har lämnat meddelande på telsvar och förklarat vad som hänt, få se om de ringer upp....


Tack snälla människor för hjälpen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0