strömlöst

I 25 timmar var vi utan ström i helgen. Den försvann på lördagskvällen och kom tillbaka drygt ett dygn senare. Jag sov inte så mycket den natten för jag var så orolig för hur huset skulle klara att hålla värmen och hur golvslingorna skulle klara sig från att frysa. Jag väntade mig att när som helst sticka upp näsan över kanten på täcket och känna ett iskallt klimat inne i sovrummet. Men huset höll värmen hyfsat i nästan 12 timmar, sen började det bli lite kyligt. Vi parkerade framför öppna spisen där vi grillade korv till lunch och vi lyckades t.o.m. värma vatten till te.
Just det här dygnet höll sig kvicksilvret på termometern stadigt kring -20 grader...
Så hur gick det då med golvet?
Jo, alla slingorna klarade sig utom en. I groventren frös det och stengolvet därinne är så iskallt så iskallt. Jag funderar på att köpa en elektrisk filt och lägga på golvet och se om man kan tina upp det på det sättet...
Vovven blev av någon anledning trött av alltihop och sov ganska mycket och hon verkade ha det ganska skönt.

Kommentarer
Postat av: jovan

Kalla fötter men god korv. :-)

2010-02-26 @ 09:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0