favorit i repris

Igår sjöng jag tillsammans med glada vänner Händels Messias i Betlehemskyrkan i stan. Det var fullt i kyrkan och publiken var entusiastisk. Idag på förmiddagen var det dags igen men den här gången i Hammarbykyrkan.
När jag förberedde mig och lade noterna på plats blev jag hejdad av en äldre man som sa: Det är mest ditt fel att vi är här igen. Vi hörde konserten igår och tyckte det var så bra så vi vill höra den en gång till.
Gladeligen svarade jag att den skulden tar jag gärna på mig.
Under konsertens gång såg jag att mannen blundade och njöt när han lyssnade.
Efteråt fick jag höra att han är allvarligt sjuk och att det egentligen är ett under att han lever.
Jag tror att det är honom jag kommer komma ihåg från den här dagen.

Kommentarer
Postat av: Sus

Men vad nyfiken jag blir på dig =)

Läste just Åsas lovord på hennes blogg.

Sjunger själv, men absolut inte på dina höjder!

2009-11-15 @ 21:47:35
URL: http://susolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0