"to do list"

Ibland finns det så mycket jag vill göra så jag vet inte var jag ska börja och då blir plötsligt inget gjort.
Då gör jag en to do list.
Sen är det bara att bocka av och tusan vad nöjd jag känner mig när listan är färdigbockad. Nu har jag lite saker som bara måste göras och jag får inte fuska. Jag kan inte lura någon att det blivit gjort för det är bara för min egen skull det ska göras och jag kan ju inte lura mig själv, eller...? Så nu måste jag slita mig från datorn, för där hänger jag alldeles för mycket nu för tiden...
 Vad är ditt bästa tips för att få saker gjorda?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bara tillfredsställelsen när det är gjort kan vara en motivation för att sätta igång.

2009-03-03 @ 21:34:53
Postat av: jovan

man kan göra en "not to do list" också, och undvika allt som står på den. Då har man också varit duktig

2009-03-04 @ 20:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0