separationsångest...

...har vovven fått. Om jag försöker gå ut när hon ligger och sover låg hon inte alls och sov som jag trodde, hon vilar bara lite lätt och hör allt jag gör. Skulle jag då bara våga gå ut genom dörren springer hon dit på några sekunder och tittar långt på mig genom fönstret. Och jag min dummer får sååå dåligt samvete för att jag försökte lura henne. Så vår nya läxa är att träna på att jag ska gå ut från köket, där vi är för det mesta, och stänga en grind som jag satt upp. Hon får stanna i köket och stå ut med att inte alltid se var jag är och vad jag gör. Jag går till andra rum eller går ut små korta stunder, och visar mig alltid när jag är tillbaka så hon lär sig att jag alltid kommer tillbaka. Det är bara att hoppas att jag gör rätt och att det ger resultat, annars blir det problem längre fram om hon måste lämnas ensam. Än så länge är hon ganska liten men det ska ju tränas ändå. Allt man vill att hon ska göra eller klara av när hon blir större måste tränas redan nu. Så just nu är hon ganska konfunderad och lite låg över de nya rutinerna. Dessutom är hon ju rätt kass i magen, har bara ätit ris idag och jag hoppas det hjälper och att hon är piggare i morgon.

Kommentarer
Postat av: Karin

Men skojar du.................. Jag va precis och hämtade Ben & Jerrys New york Fudge chunk ice cream

2009-03-03 @ 21:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0