tippen

Jag skulle behöva åka till tippen igen och kommer osökt att tänka på en av mina vändor dit då jag slängde diverse saker. På väg hem skulle jag ta ett tuggummi ur min handväska som alltid ligger i framsätet. Jag sträckte mig efter väskan... som var borta... Vad i he... var är väskan?! SHIT den låg ju i bilbarnstolen som jag lagt i framsätet för resten av bilen var full. Och som jag glatt hivat iväg i den fulla kontainern som strax skulle gå till "BRÄNNBART". 
Som tur var låg mobilen i fickan så jag snabbt kunde ringa till tippen och med panik i rösten framföra mitt ärende. Jag kunde förklara exakt  i vilken kontainer jag släpp min dyrbara last och telefonisten skull genast ringa upp till killarna på sorteringsstationen och be dem kolla efter väskan. Jag förklarade även att väskan kunde ligga i en blå gammal bilbarnstol.

 Jag såg framför mig att alla mina saker i väskan trillat ut och åkt ner till botten och att husnycklarna skulle jag hitta sist, drunknandes bland ett hav av bråte och prylar precis innan allt åkte in i ugnen för att brännas...

Efter en kort stund, som kändes som en evighet, ringde denna ängel tillbaka och sa att jodå, killarna har hittat en väska som de tagit hand om, det är bara att komma och hämta. 
Behöver jag säga att jag nästan redan var framme... Jag hade tvärvänt och körde som en biltjuv tillbaka, (jag kör nästan alltid som en biltjuv...). 
Jag gick till värmestugan och förklarade varför jag var där och fick tillbaka min väska och Tack och lov! var allt kvar- plånbok, nycklar, passerkort mm mm, inget hade trillat ut. 

Så dagen därpå levererades det tårta till killarna på Hagby Återvinningsstation som blev väldigt glada och tyckte att det var helt ok om jag slängde iväg min väska fler gånger.
 
Så nu tittar jag både en och två gånger innan jag frejdigt slänger ner nåt i "BRÄNNBART"...

Kommentarer
Postat av: Karin

..............................jag orkar inte.........AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHA..



2009-06-05 @ 06:31:58
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0