söndag morgon...

...och stugan är helt tyst. Alla sover utom jag. 
T.o.m. vovven har gått och lagt sig igen efter sin lilla morgonrunda. 

Hihi, det är lite frestande att sätta på radion högt och börja stöka i köket, men sånt gör inte jag. Jag tassar runt tyst som en mus för att inte störa i skönhetssömnen. Om de fortfarande inte har vaknat tänker jag att då behöver de väl sova lite extra just i dag. Då vore det ju dumt att bryta återhämtningen och få en sur familj på halsen. För jag blir själv sur om jag blir väckt just den dagen det fanns chans till lite sovmorgon. 

Alltså smyger jag runt och tar så mycket hänsyn, så mycket hänsyn och just nu slår det mig att det måste jag ju sluta med. Så kan jag ju inte hålla på hela livet. Jag måste ju faktisk ta hänsyn till mig själv också i rättvisans namn. 
Så nu ska jag fixa frukost för nu är jag hungrig.

Kommentarer
Postat av: Åsa

hurra och heja! :)

2009-07-19 @ 12:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0