ny trimmer

...och inte är det bikinilinjen jag ska trimma, det är redan för sent. Jag menar, jag har badat klart, eller jag har inte ens börjat bada, det var för kallt...

Nej jag ska ut i trädgården sista veckan innan jobbet börjar på allvar. 
Sist jag jobbade på tomten gav en del verktyg upp och nu är nya införskaffade så nu ska gräskanterna bli knivskarpa igen. 

Egentligen skulle inte bara verktyg köpas, jag skulle vilja ha ett litet trädgårdsarbetarklädes-kit också. Ni vet, byxor med många fickor och hällor där det ska hänga sekatörer, små häcksaxar, spadar, minikrattor, handskar, snören för att binda upp saker, mm mm. Och en arbetsbänk där man kan plantera om växter och diska krukor och så frön. 

Det behövs en hylla att stapla alla tomma krukor och verktyg, ett litet drivhus att odla frön och sticklingar i. Kanske ett växthus där det odlas känsliga växter så som tomater, vinrankor och ädla kryddor. 
Kanske ett extra stort växthus så man kan göra i ordning ett hörn man kan sitta i och njuta av alla dofter och smaker. 
Tänk att sitta i sitt växthus och läsa en bok och bara sträcka ut handen och plocka sig lite vindruvor. Eller ännu hellre, sitta där en mörk augustikväll med tända ljus och sörpla vin i ett hörn med bara passionsblommor tillsammans med kärleken, hur romantiskt som helst....

...och sen vaknade jag...
Nåja, jag får väl börja med att klippa lite ogräs...


                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0