kvinnlig list

Ute på landet har tiden stått stilla de senaste 50 åren. 
Med papegojblomtapet och elkablar på utsidan av väggen, helt ok för mig.
Men det finns några småsaker som man kan ändra på och då menar jag inte att ändra bara för att det ska vara nytt nytt. Det finns charmiga och fullt funktionella detaljer som gärna kan vara kvar. 
Det jag är ute efter är att om möjligt effektivisera, använda sig lite av compact living lösningar. Huset är ju inte större än 55 kvm. 
Men då stöter man på patrull, "det ska vara som det alltid har varit". 
Det är då man får ta till den kvinnliga listen... Att lägga fram ideer på ett sätt så de tror att ideerna är deras egna, eller komma med så himla smarta och piffiga ideer som de bara inte kan motstå. 

Jag måste börja smida, jag återkommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0