hemma igen

... det slog mig att jag inte kan säga på fastlandet för vi bor faktiskt på en ö även när vi inte är ute i stugan. Och i morse när jag frågade sonen om det var skönt att vara hemma sa han att stugan är "hemma". 
Stugan ligger i skärgården så när vi ska dit säger vi ju följaktligen att vi ska åka till skärgården. Som svar på det får vi ofta höra "men, ni bor ju redan i skärgården"! Stugan stugan ligger i södra skärgården och huset huset i mellersta. 
Om vi åker hem när vi åker till stugan, vart åker vi då när vi åker hem hem? Jag känner mig lätt förvirrad vad gäller begreppen i den här frågan. Måste jag säga allt två gånger typ, stugan stugan och hem hem, för att vara säker på vart jag åker? 
Var är jag nu? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0