Lazy sunday

En skönt slö söndag då t.o.m. vovven haft ett väldigt soft tempo.
Det känns liksom som om man laddar för en ny vecka och det mesta går på sparlåga.
 Långväga jullovsgäster har åkt hem och man känner att
allt blir mer och mer som vanligt.
 
Den här julen har gått så otroligt fort (säger man inte det varje år?) men jag har knappt varit närvarande.
Uppe med valpen på nätterna, kroniskt trött, ständigt kollande om hon "gjort inne", hela tiden fokuserad på hennes behov har jag liksom inte kunnat koppla av riktigt.

Och jag fattar inte riktigt att jag mitt i alltihopa lyckats baka lussebullar och koka kola och griljera skinka och... ja ni vet, allt det där man ska hinna med. Men allt har fått ta sin tid. Bullarna blev extra jästa för det skulle ut och kissas och bajsas precis när det var dags att börja baka ut.

Tikar tar ju dessutom lite extra tid på sig innan de är klara så degen hade svämmat över när jag kom in. Men gott blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0