kul med kurs!

Åh vad det är roligt att gå på kurs och lära sig nya saker! Och vad synd att man inte tyckte att det var lika kul att gå i skolan...
Den hade ju blivit så mycket mer uthärdlig då. Det blir ju så svårt när barnen klagar och inte vill gå till skolan, det blir ju helt olidligt när de ojar sig och har typ fem år kvar innan de pluggat klart.
Men det är klart, jag kan ju välja vilken kurs jag ska gå och väljer ju så klart saker jag tycker är kul och sånt jag är intresserad av.

Nu går jag och vovven på valpkurs och tänk vad stolt man kan bli när hon gör som jag säger eller fattar uppgiften på en gång och det ser ut som om vi har tränat flera veckor. Fast det är klart, jag har ju prinskorv i fickan och hon är helt galen i korv (tydligen) och verkar göra vad som helst för en liten korvbit. Och en gång i veckan får hon korvbitar i en hel timme....
Behöver jag säga att hon sover gott i bilen hem efter kursen...
Men hon är faktiskt jätteduktig och väldigt "kontaktig". Hon söker min blick hela tiden och undrar vad vi ska göra för kul.




...leka?...

Kommentarer
Postat av: Frida

åh, jag är så avundsjuk på dig. jag skulle kunna göra vad som helst för att få en golden retriever. "/

2009-02-04 @ 08:33:31
URL: http://heyfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0