mera sjukstuga

Igår skulle jag repa med några kompisar och resten av familjen skulle hålla koll på vovven. De lovade ringa om det hände något. Inget samtal på hela repet, skönt, tänkte jag.
Så fort jag satte mig i bilen messade jag att jag var på väg hem. Svaret kom direkt, de var hos veterinären och hade precis röntgat. Maken hade ringt och hört sig för när han upptäckte att vovven inte kunde resa sig upp och fick rådet att åka in direkt, en hund som inte kommer upp är inget bra.
Jag åkte naturligtvis in till vet och mötte dem lagom tills de började bli klara. Röntgen såg ok ut och blodproverna får vi svar på i morgon. Innan vi gav oss av fick hon dropp, en liter i nacken som blev som en stor puckel. Under natten har kroppen tagit upp vattnet och bulan är borta.
Nu sover hon som en liten bebis.
Inget dagis på resten av veckan, hon behöver vila och så vet vi ju inte om det är nåt som smittar. Tur att jag är mycket ledig.
Idag blir en lugn dag. Jag kanske t.o.m. kan hinna med ett och annat här hemma, kanske t.o.m. en tupplur i soffan...

Kommentarer
Postat av: Anita och Aquila

Aj,aj hade hon inte fått i sig tillräckligt med vätska? Jag brukar lura i hunden vatten genom att lägga en kula vaniljglass i vattenskålen, då brukar hon slicka i sig vatten också för glass är ALLTID gott. Sockerlösning eller mjölk i vattnet kan också fungera. I värsta falla får man ta till medicindoseringssprutan med vatten och lägga i mungipan. Hoppas hon blir bättre idag. Aquila har just ätit lite, hoppas det får stanna kvar...

2009-12-03 @ 08:15:34
URL: http://www.aquila.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0