peace of cake...

Alttså, hur svårt kan det vara att sköta ett jobb?!

Min första dag på nya jobbet var ju hur lindrig och trevlig som helst!!
Jag var där i 1,5 tim, sen sa de tack och adjö, ses på torsdag.

Nu sitter jag här och undrar vad som hände egentligen. Har jag varit där överhuvudtaget? 

En annan rolig sak var att åka tunnelbana. Det har jag inte gjort på år och dar. Jag har ju suttit i min bil jämt. 
Men nu är det slut med det för nu ska jag in till stan nästan varje dag och det blir alldeles för dyrt med trängselskatt och parkering. För att inte tala om miljöförstöringen. Så jag har köpt mig ett månadskort och lagt det i en egen ficka i väskan. 

Haha, det låter som om jag kommer från en annan planet. Men om någon som satt på tunnelbanan i förmiddags händelsevis läser detta och undrar om hon/han såg detta ufo på tåget, måste jag göra dig besviken. Det syntes inte på mig att jag var nybörjare, lite vana har jag kvar från gamla dar. 

                                        


Men det var en härlig känsla att vara en del av den stora världen, utanför gatan där jag bor. Och det var lika härligt att komma hem till vår lugna vrå och ta en kopp te med vovven vid fötterna. Perfekt mix av stad och skog.


Det blir bra det här, mitt nya liv, jag känner det i hela kroppen!

Halleluja!

Kommentarer
Postat av: Anonym

BRA MAMMA, tunnelbana är fett mysigt, speciellt med ipoden i öronen.

det roligaste är att sitta och kolla på en massa konstiga människor, hahaha

<3

2009-08-10 @ 18:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0