nä, nu ljög jag igen...


Jag känner mig faktiskt inte alls härlig när jag är lat. Jag får bara dåligt samvete.
 
Jag skulle njuta mycket mer av min bok eller tidning eller dator om jag var klar med i alla fall några nyttigheter. 
Men ibland är det som om det är helt omöjligt att komma igång. En dam sa till mig en gång: Det som inte blir gjort på förmiddagen blir inte gjort alls. 

Och precis sån är jag. Om jag inte kommer igång på förmiddagen är det som förgjort. Och varje gång det blir så tänker jag "I morgon, då..." 

Ibland kan det hända att jag kan få upp lite energi framåt kvällen med resultatet att jag är ganska pigg lagom tills det är dags att gå och lägga sig...

Så.
Det var dagens bekännelse.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Japp, jag håller med.

Det som inte blir gjort tidigt är lika bra att strunta i:)

2009-08-05 @ 10:16:21
Postat av: Jenny

Jag brukar trösta mig med att jobbet finns kvar sen eftersom alla andra också latar sig.

Men om det då aviseras besök till kvällen, då blir det fart minsann.

2009-08-06 @ 10:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0