det närmar sig

...skarpt läge och jag behöver verkligen plugga. Ryska....
Av någon konstig anledning har jag svårt att koncentrera mig och hittar gärna andra saker att göra istället.
 
Men det är verkligen svårt att plugga in saker som man inte vet vad de betyder. När man inte har något att relatera till fastnar det liksom inte. Å andra sidan mal alla texter i mitt huvud när jag ska somna, när jag sover- jag drömmer ryska texter, och när jag vaknar. Så jag inbillar mig att hjärnan jobbar även mellan mellan mina instuderingspass. 

Jag har insett vilken snillrik konstruktion hjärnan är och känner mig oerhört tacksam. Den lever liksom sitt eget liv och reder ut saker som jag själv inte hade klarat. Eller... det vet jag ju egentligen inte för hjärnan hann före mig, jag ser fram emot att se vad som händer när jag hinner först. Undrar om jag skulle lösa det lika bra? 
Men det är en härlig känsla att vakna och plötsligt ha en lösning som hjärnan klurat ut under natten, då är det bara att verkställa. Så ibland nästan längtar jag efter nåt litet problem så jag kan vakna till en underfundig lösning.

Heja hjärnan!!

                                               


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du kommer att drömma på ryska till sist!

2009-08-19 @ 20:12:58
Postat av: anders

Jag drömmer också på ryska. Jag trodde alla gjorde det?

2009-08-21 @ 10:13:23
URL: http://www.tempel.se
Postat av: keit

Ryska ? Det är ett roligt språk. Kunde det flytande förut men inte pratat på 20 år sådär. Men kan alfabetet utantill och still understanding a bit. Otschin harasho. :-) Kram på dig.

2009-08-21 @ 11:06:41
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0